Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of Power HIL unit for Li-pol cell simulation
Pribulla, Daniel ; Sova, Václav (oponent) ; Chalupa, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with design and construction of a Li-po cell Power-HIL simulator intended for testing of a small wireless module's powering. The simulator is based on a battery model which includes the influence of temperature and battery degradation on battery parameters. To estimate model parameters a series of tests on real Li-po cell with capacity 250mAh were performed. Charging and discharging tests were performed by different temperatures of the battery. In purpose of this test a simple thermal chamber was constructed. Design of the power electronics of the device was tested in the Simscape library of the Matlab Simulink. The result is a working prototype of the simulator tested for charging and discharging of batteries with capacity in range 100-1500 mAh. The simulator can be controlled with graphical user interface capable of setting the battery parameters and real time observation of the model variables.
Sledování vlivu teploty na nabíjecí a vybíjecí charakteristiky lithium-iontových baterií
Doleželová, Eva ; Máca, Josef (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je seznámit se s problematikou lithium-iontových baterií (Li-ion). Dále se věnuje zejména vybraným komerčním lithium-iontovým bateriím. Součástí diplomové práce bylo také prostudovat základní operační principy, používané materiály, charakteristiky a vývojové směry v oblasti lithium-iontových baterií. V praktické části diplomové práce proběhlo měření klíčových parametrů vybraných typů komerčně dostupných lithium-iontových baterií za běžných teplotních podmínek. Měření bylo opakováno za zvýšené teploty, úkolem bylo pozorovat vliv teploty na vybrané charakteristiky lithium-iontových baterií. Práce obsahuje zhodnocení vlivu zvýšené teploty na vybrané charakteristiky lithium-iontových baterií jak z krátkodobého, tak z dlouhodobého hlediska.
Rychlé nabíjení elektromobilů – přehled technologií
Boršoš, Adam ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Rychlost nabíjení je jedním z klíčových parametrů, jenž ovlivňuje atraktivitu elektromobilů pro řidiče. Proto je důležité určit metody jež dokážou nabít elektromobil co nejrychleji. Byl vypracován přehled technologií dobíjení elektromobilů a identifikace těch, jenž jsou považovány za rychlé nabíjení. Bylo zjištěno že nejrychlejší technologie je nabíjení pomocí stejnosměrného proudu. Následovalo vypracování seznamu šesti konektorů, které toto nabíjení umožňují. Ty byli následně porovnány. V další kapitole byl vypracován přehled dobíjecích sítí, jenž rychlé nabíjení umožňují. Byli uvedeny tři největší poskytovatelé dobíjecích stanic v České republice a také dva jenž se specializují právě na rychlé dobíjení. Téma chlazení baterií také souvisí s dobíjením. Proto byl v následující kapitole vypracován přehled technologií, jež jsou využívány k chlazení akumulátorů. Poslední část je zaměřena na faktory, které způsobují degradaci akumulátorů. Vypracovali jsme přehled čtyř hlavních příčin degradace a jejich vliv na baterii.
Rychlé nabíjení elektromobilů – přehled technologií
Boršoš, Adam ; Charvát, Pavel (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Rychlost nabíjení je jedním z klíčových parametrů, jenž ovlivňuje atraktivitu elektromobilů pro řidiče. Proto je důležité určit metody jež dokážou nabít elektromobil co nejrychleji. Byl vypracován přehled technologií dobíjení elektromobilů a identifikace těch, jenž jsou považovány za rychlé nabíjení. Bylo zjištěno že nejrychlejší technologie je nabíjení pomocí stejnosměrného proudu. Následovalo vypracování seznamu šesti konektorů, které toto nabíjení umožňují. Ty byli následně porovnány. V další kapitole byl vypracován přehled dobíjecích sítí, jenž rychlé nabíjení umožňují. Byli uvedeny tři největší poskytovatelé dobíjecích stanic v České republice a také dva jenž se specializují právě na rychlé dobíjení. Téma chlazení baterií také souvisí s dobíjením. Proto byl v následující kapitole vypracován přehled technologií, jež jsou využívány k chlazení akumulátorů. Poslední část je zaměřena na faktory, které způsobují degradaci akumulátorů. Vypracovali jsme přehled čtyř hlavních příčin degradace a jejich vliv na baterii.
Sledování vlivu teploty na nabíjecí a vybíjecí charakteristiky lithium-iontových baterií
Doleželová, Eva ; Máca, Josef (oponent) ; Libich, Jiří (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je seznámit se s problematikou lithium-iontových baterií (Li-ion). Dále se věnuje zejména vybraným komerčním lithium-iontovým bateriím. Součástí diplomové práce bylo také prostudovat základní operační principy, používané materiály, charakteristiky a vývojové směry v oblasti lithium-iontových baterií. V praktické části diplomové práce proběhlo měření klíčových parametrů vybraných typů komerčně dostupných lithium-iontových baterií za běžných teplotních podmínek. Měření bylo opakováno za zvýšené teploty, úkolem bylo pozorovat vliv teploty na vybrané charakteristiky lithium-iontových baterií. Práce obsahuje zhodnocení vlivu zvýšené teploty na vybrané charakteristiky lithium-iontových baterií jak z krátkodobého, tak z dlouhodobého hlediska.
Design of Power HIL unit for Li-pol cell simulation
Pribulla, Daniel ; Sova, Václav (oponent) ; Chalupa, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with design and construction of a Li-po cell Power-HIL simulator intended for testing of a small wireless module's powering. The simulator is based on a battery model which includes the influence of temperature and battery degradation on battery parameters. To estimate model parameters a series of tests on real Li-po cell with capacity 250mAh were performed. Charging and discharging tests were performed by different temperatures of the battery. In purpose of this test a simple thermal chamber was constructed. Design of the power electronics of the device was tested in the Simscape library of the Matlab Simulink. The result is a working prototype of the simulator tested for charging and discharging of batteries with capacity in range 100-1500 mAh. The simulator can be controlled with graphical user interface capable of setting the battery parameters and real time observation of the model variables.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.